Sunday, December 30, 2012

I.T.F. - Ιστορία


Ιστορία

Από τον ιδρυτή του, Τσοι Χονγκ Χι

Παρόλο που το πότε και που ξεκίνησαν οι πολεμικές τέχνες δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί για τα καλά, εντούτοις είναι δεδομένο ότι πολύ παλιά υπήρξαν φυσικές πράξεις που περιλάμβαναν την χρήση των ποδιών και των χεριών για το σκοπό της αυτοάμυνας.

Εάν ορίζαμε αυτές τις φυσικές πράξεις σαν TAE KWON DO, οποιοσδήποτε μπορεί να ισχυριζόταν πως επινόησε το TAE KWON DO. Υπάρχει όμως πολύ μικρή ομοιότητα ανάμεσα στο σημερινό TAE KWON DO και της μορφές άοπλης μάχης που αναπτύχθηκαν στο παρελθόν. Το TAE KWON DO διαφέρει πάρα πολύ από τις άλλες πολεμικές τέχνες. Στην πραγματικότητα καμία άλλη πολεμική τέχνη δεν είναι τόσο προηγμένη όσον αφορά τη μεθοδικότητα και αποτελεσματικότητα των τεχνικών καθώς και την άριστη φυσική κατάσταση που μεταδίδει στου ασκούμενους. Εφόσον οι θεωρίες, ορολογία, τεχνικές, συστήματα, μέθοδοι, κανόνες, πρακτική εφαρμογή και πνευματική εμπέδωση, έχουν αναπτυχθεί επιστημονικά και έχουν συστηματοποιηθεί και ονομαστεί από τον ιδρυτή, θα ήταν λάθος να θεωρήσουμε οποιαδήποτε άλλη φυσική πράξη στην οποία χέρια και πόδια χρησιμοποιούνται για την αυτοάμυνα σαν TAE KWON DO. Καμιά άλλη πολεμική τέχνη δεν είναι εξουσιοδοτημένη να λέγεται TAE KWON DO. Μόνο αυτοί που εξασκούνται στις τεχνικές που βασίζονται στις θεωρίες, αρχές και φιλοσοφία του ιδρυτή του, θεωρούνται μαθητές του αυθεντικού TAE KWON DO.

Πότε και που ξεκίνησε το TAE KWON DO
Ένας συνδυασμός περιστάσεων έκανε δυνατό για μένα, να ιδρύσω και να αναπτύξω το TAE KWON DO, εκτός του ότι γνώριζα ΤΑΕ ΚΥΟΝ, είχα την ευκαιρία να μάθω και καράτε στην Ιαπωνία, κατά την διάρκεια των 36 χρόνων, στα οποία η χώρα μου βρισκόταν υπό την Ιαπωνική κατοχή. Μετά την απελευθέρωσή της Κορέας το 1945, τοποθετήθηκα σε διακεκριμένη θέση, σαν ιδρυτικό μέλος των νέων σχηματιζόμενων ένοπλων δυνάμεων της Νότιας Κορέας. Το πρώτο μου έδωσε την αίσθηση της δημιουργίας, ενώ το δεύτερο τη δύναμη να διαδώσω το TAE KWON DO, παρ’ όλες τις λυσσαλέες αντιδράσεις.

Η ανάδειξη του TAE KWON DO σε διεθνή πολεμική τέχνη σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, οφείλεται σε μια ποικιλία παραγόντων. Τα κακά της σύγχρονης κοινωνίας (ηθική διάβρωση, υλισμός, εγωισμός), δημιούργησαν ένα πνευματικό κενό. Το TAE KWON DO ήταν το αντιστάθμισμα για τα υπερισχύοντα αυτά αισθήματα του πνευματικού κενού, της καχυποψίας και παρακμής. Επιπλέον, υπήρξαν και βίαιοι καιροί στους οποίους οι άνθρωποι είχαν την ανάγκη να βρουν μέσα για την προστασία τους, και γι’ αυτό η ανωτερότητα του TAE KWON DO έγινε ευρύτατα αποδεκτή. Η κοινωνική μου θέση, το πλεονέκτημα ότι ήμουν ο ιδρυτής αυτής της πολεμικής τέχνης, καθώς και η υγεία μου συνέβαλλαν στην γρήγορη εξάπλωση του TAE KWON DO σ’ όλο τον κόσμο.

Η ανάμειξη μου στις πολεμικές τέχνες βοήθησε στη βελτίωση της υγείας που μου έδωσε ο Θεός. Ήμουν από τη φύση μου εύθραυστος και αδύναμος γι’ αυτό και στην ηλικία των 15, ο καθηγητής της καλλιγραφίας με παρότρυνε να μάθω ΤΑΕ ΚΥΟΝ. Το 1938 λίγες μέρες προτού φύγω από την Κορέα για να σπουδάσω στην Ιαπωνία, μπλέχτηκα σ’ ένα επεισόδιο, πράγμα που θα έκανε δύσκολη την επιστροφή μου στην πατρίδα, γιατί υπήρχε ο φόβος των αντίποινων. Αποφάσισα να γίνω μαύρη ζώνη στο Καράτε καθώς βρισκόμουν στην Ιαπωνία. Ήθελα να αποκτήσω την ικανότητα να προστατεύω αποτελεσματικά τον εαυτό μου, ενάντια σ’ όλους όσοι ήθελαν να με βλάψουν. Όχι μόνο κατάφερα να γυρίσω στην Κορέα, αλλά ηγήθηκα και της εθνικής απελευθερωτικής κίνησης. Όπως συνέβηκε με τόσους άλλους πατριώτες στη διάρκεια της ιστορίας του ανθρώπου, έτσι κι εγώ, με τις ενέργειες μου, προκάλεσα την οργή αυτών που βρισκόταν σε θέσεις ισχύος. Φυλακίστηκα για ένα διάστημα σε γιαπωνέζικες στρατιωτικές φυλακές. Τον Ιανουάριο του 1946 διορίστηκα ανθυπολοχαγός του στρατού της Κορέας και τοποθετήθηκα στο 4ο σύνταγμα πεζικού σαν αρχηγός πνευματικής εξάσκησης. Τότε μόνο κατάλαβα ότι έπρεπε να αναπτύξουμε την δική μας εθνική πολεμική τέχνη, ανώτερη και στο πνεύμα και στην τεχνική από το γιαπωνέζικό καράτε, πίστευα ότι διδάσκοντας αυτή την τέχνη σ’ όλη την χώρα, θα μπορούσα να εκπληρώσω την υπόσχεση που είχα δώσει σε τρεις συγκρατούμενους μου, που είχαν φυλακιστεί και αυτοί από Γιαπωνέζους:

Ο λόγος που ο λαός μας υποφέρει μ’ αυτό τον τρόπο στα χέρια των Γιαπωνέζων «είχα πει», είναι γιατί οι πρόγονοι μας απέτυχαν να κυβερνήσουν σωστά. Εκμεταλλεύονταν τον λαό και τελικά έριξαν την χώρα σε ξένη κυριαρχία. Αν ποτέ κερδίσουμε πάλι την ελευθερία και την ανεξαρτησία μας, να μη γίνουμε εμείς οι κυβερνήτες των ανθρώπων. Αντίθετα, ας αφοσιωθούμε στο να συμβουλεύουμε αυτούς που κυβερνούν.

Μ’ αυτή τη φιλοδοξία στη σκέψη μου, άρχισα να αναπτύσσω νέες τεχνικές συστηματικά από τον Μάρτιο του ίδιου χρόνου. Μέχρι το τέλος του 1954 είχα σχεδόν ολοκληρώσει την ίδρυση μιας νέας πολεμικής τέχνης για την Κορέα και στις 11 Απριλίου 1955 της δόθηκε η ονομασία TAE KWON DO.


Στο πνευματικό επίπεδο, το TAE KWON DO, πηγάζει από τις παραδοσιακές ηθικές αρχές της Ανατολής και φυσικά από την προσωπική μου φιλοσοφία. Παρόλο που το ύψος μου είναι μόνο ενάμιση μέτρο περίπου, είμαι περήφανος, γιατί έζησα σύμφωνα με τις ηθικές μου πεποιθήσεις. Προσπάθησα πάντοτε να μάχομαι στο πλευρό της δικαιοσύνης, χωρίς να φοβάμαι οτιδήποτε. Πιστεύω ότι αυτό το κατόρθωσα χάρη στην αστείρευτη δύναμη και αδάμαστο πνεύμα, που μου έδωσε το TAE KWON DO. Οι τεχνικές του TAE KWON DO, βασίζονται σε αρχές της σύγχρονης επιστήμης και κυρίως στη Φυσική του Νεύτωνα, που μας διδάσκει πώς να παράγουμε τη μέγιστη δύναμη. Οι στρατιωτικές τακτικές της επίθεσης και της άμυνας, έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί.

Τον Μάρτιο του 1959, με την στρατιωτική ομάδα επιδείξεων TAE KWON DO σε περιοδεία στο εξωτερικό, επισκεφτήκαμε το Νότιο Βιετνάμ και την Ταϊβάν. Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της Κορέας που γινόταν κάτι τέτοιο. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιοδείας, ανανέωσα την απόφασή μου να αφήσω την πνευματική κληρονομιά μου στον κόσμο με την μορφή του TAE KWON DO και σχημάτισα τα ακόλουθα βασικά ιδανικά για τους ασκούμενους:Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι: Ότι παρόλο που προανέφερα πως έμαθα καράτε και ΤΑΕ ΚΥΟΝ, εν τούτοις οι θεμελιώδεις θεωρίες και αρχές του TAE KWON DO, είναι τελείως διαφορετικές από οποιαδήποτε άλλη πολεμική τέχνη στον κόσμο.

1. Αναπτύσσοντας ορθολογιστικό μυαλό και δυνατό σώμα, θα αποκτήσουμε σιγουριά στον εαυτό μας, για να στεκόμαστε πάντοτε στο πλευρό της δικαιοσύνης.

2. Θα ενωθούμε με όλους τους ανθρώπους σε μια κοινή αδελφότητα, άσχετα από θρησκεία, φυλή, εθνικούς ή ιδεολογικούς φραγμούς.

3. Θα αφοσιωθούμε στη δημιουργία μιας ειρηνικής ανθρώπινης κοινωνίας, στην οποία η δικαιοσύνη, η ηθική, η σιγουριά και ο ουμανισμός θα κυριαρχούν.

Αποφάσισα επίσης να αφοσιωθώ στην ευρεία εξάπλωση του TAE KWON DO σ’ όλο τον κόσμο, με την ελπίδα ότι θα ήταν το μέσο με το οποίο θα μπορούσε να επιτευχθεί η ένωση της διαιρεμένης μου πατρίδας.

Η μελέτη μου στο TAE KWON DO χωρίστηκε σε δύο μέρη: πνευματική πειθαρχία και τεχνική τελειοποίηση. Επειδή το ανθρώπινο πνεύμα ανήκει στο βασίλειο της μεταφυσικής, το τι εννοώ λέγοντας πνευματική πειθαρχία, είναι δύσκολο να περιγραφεί. Δεν μπορούμε να αγγίξουμε, να ακούσουμε ή να δούμε το πνεύμα ενός ανθρώπου. Είναι κάτι το ευρύτερο και βαθύτερο από ότι μπορούμε να κατανοήσουμε. Απ’ αυτή την άποψη, εγώ (ή ο καθένας γενικά), είμαι μονάχα άλλος ένας μαθητής που συμμετέχει στην συνεχή κι ατελείωτη διαδικασία της μάθησης. Προσπαθώ να καταλάβω την πνευματική διάσταση του TAE KWON DO, μαθαίνοντας τα ιδανικά του και κατανοώντας το πλήρες νόημα καθενός από τα TUL. Αν θεωρήσουμε τον εαυτό μας σαν ένα με το TAE KWON DO, θα το σεβαστούμε όπως σεβόμαστε το ίδιο μας το σώμα και έτσι ποτέ δε θα χρησιμοποιήσουμε το TAE KWON DO για κακό σκοπό.

Τα ονόματα των TUL έχουν δοθεί από τα ονόματα των πιο επιφανών ανθρώπων στη διάρκεια των 5.000 χρόνων της Κορεάτικης Ιστορίας. Η σωστή κατανόηση των TUL οδηγεί στη συνειδητοποίηση ότι το TAE KWON DO είναι πολεμική τέχνη που πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για την αυτοάμυνα και μονάχα για δίκαιους σκοπούς. Γι’ αυτό στην μακροχρόνια ιστορία της Κορέας, οι στρατιωτικές δυνάμεις της, δεν χρησιμοποιήθηκαν για την εισβολή εναντίον γειτονικών κρατών, ούτε για οποιοδήποτε άλλο σκοπό. Παρά μόνο για την εθνική άμυνα.

Όσον αφορά το τεχνικό μέρος, δημιούργησα μια μεγάλη ποικιλία από τεχνικές, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σ’ όλες τις περιπτώσεις.

Βασίζονται στις ακόλουθες αρχές:

1. Όλες οι κινήσεις έχουν σχεδιαστεί ώστε να παράγεται η μέγιστη δύναμη σύμφωνα με επιστημονικές μεθόδους και την αρχή της κινητικής ενέργειας.
2. Οι αρχές που αφορούν τις τεχνικές, είναι τόσο ξεκάθαρες, που ακόμη και ένας άσχετος από το TAE KWON DO, να είναι ικανός να διακρίνει τη σωστή από τη λανθασμένη κίνηση.
3. Η απόσταση και η γωνία κάθε κίνησης, πρέπει να ορίζεται με ακρίβεια για επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη επίθεση και άμυνα.
4. Ο σκοπός και ο τρόπος κάθε κίνησης πρέπει να είναι ξεκάθαρος και απλός για να διευκολύνεται η διδασκαλία και η μάθηση.
5. Πρέπει να αναπτύσσονται σωστές μέθοδοι, ώστε όλοι, νέοι και γέροι, άνδρες και γυναίκες, να απολαμβάνουν τα ευεργετήματα του TAE KWON DO.
6. Πρέπει να αναπτύσσονται σωστές αναπνευστικές μέθοδοι, ώστε να αυξάνεται η ταχύτητα κάθε κίνησης και να μειώνεται η κούραση.
7. Η επίθεση πρέπει να γίνεται εναντίον κάθε ζωτικού σημείου του σώματος, η άμυνα πρέπει να γίνεται σε κάθε είδος επίθεσης.
8. Από επιθετικά εργαλεία πρέπει να χρησιμοποιούνται (αν χρησιμοποιούνται) μόνο εκείνα που χρησιμεύουν για την κάλυψη μερών του ανθρώπινου σώματος.
9. Κάθε κίνηση είναι εύκολη στην εκτέλεση της και έτσι επιτρέπει στο μαθητή να απολαύσει το TAE KWON DO, και σαν άθλημα και σαν δημιουργία.
10. Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην αποφυγή των τραυματισμών και στη δημιουργία καλής υγείας.
11. Κάθε κίνηση πρέπει να είναι αρμονική και ρυθμική, ώστε το TAE KWON DO να είναι και αισθητικά ευχάριστο.
12. Κάθε κίνηση στα TUL πρέπει να εκφράζει την προσωπικότητα και τον πνευματικό χαρακτήρα του προσώπου, απ’ το οποίο το TUL πήρε την ονομασία του.

Προσκόλληση σ’ αυτές τις βασικές αρχές είναι αυτό που κάνει το TAΕKWON DO μια πολεμική και αισθητική τέχνη, μια επιστήμη, ένα άθλημα.
 To Tae Kwon Do στην Ελλάδα.

Ή πρώτη παρουσία του Τεκβον-ντο στην Έλλάδα έγινε το 1968, σύμφωνα με δημοσιεύματα εφημερίδων της Έλλάδος το 1968. Τά άποκόματα αύτά βρίσκονται στο βιβλίο του ίδρυτή του Τεκβον-ντο Στρατηγού Choi Hong Hi σελίδες 10, 68 και 69.

Στην πρώτη έκδοση του βιβλίου του Στρατηγού Choi Hong Hi -1972- στην σελίδα 10, η σχολή που αντιπροσωπεύει την Ελλάδα είναι αυτή του Σταμάτη Κάσση. Στην σελίδα 68 του ίδιου βιβλίου έκδοσης 1972 υπάρχουν αποκόμματα εφημερίδων εκείνης της εποχής, 1968, πού αναφέρουν τα εξής:

Είσήχθη έπισήμως και είς την Ελλάδα

«ΤΕΚΒΟΝ-ΝΤΟ» : ΤΟ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟΝ ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Επίδειξης την 13ην Οκτωβρίου είς την αίθουσαν του Ο.Π.Α.Π.

Μια άπό τις παρουσιάσεις του Τεκβον-ντο έγινε και παρουσία των Έλληνικών Στρατιωτικών άρχών με τον ίδρυτή του Στρατηγό Choi Hong Hi και του κ. Κβον Τσε Κβά. Απόκομμα εφημερίδος αναφέρει τά εξής:

«Ό κορεάτης πρωταθλητής του Τεκβον-ντο (κ. Κβον Τσε Κβα 6 Dan) έκαμε χθές το πρωΐ έντυπωσιακήν έπίδειξη της τέχνης του είς την έν Σκαραμαγκά σχολή των Όμάδων Ύποβρυχίων Καταστροφών (Ο.Υ.Κ.), ό Κορεάτης πρωταθλητής έδειξε σειρά μεθόδων άμύνης και έπιθέσεως έναντίων ένός ή και περισσοτέρων άντιπάλων, με βοηθόν τον Έλληνα μαθητήν του κ. Σταμ. Κάσση 1 Dan, ή όλη έπίδειξη έλλειξε με το σπάσιμο μεγάλου βότσαλου το όποίο έκοψε στα δύο με έν κτύπημα του γυμνού του ποδιού. Την έπίδειξη παρακολούθησαν ό διοικητής των Ο.Υ.Κ. πλοίαρχος κ. Κ. Κουμαντάκος, ό διοικητής της έκπαιδεύσεως ύποπλοίαρχος κ. Δ. Κανελλόπουλος, άλλοι έξιωματικοί και άνδρες των Ο.Υ.Κ. οί όποίοι άπό τριμήνου έκπαιδεύονται είς αύτήν την πολεμ. Τέχνη. Σήμερον στις 7.50 μ.μ. ό Κορεάτης τσάμπιον θα κάμη έπίδειξη είς τον σταθμόν τηλεοράσεως των Ένόπλων Δυνάμεων. Είς την είκόνα ό κ. Κβόν Τσε Κβά είς μία άσυνήθη στάση για άλλους, για αύτόν όμως είναι συνηθισμένη άσκησης.»

No comments:

Post a Comment